ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ?
Η ΕΡΕΥΝΑ
Οι περισσότερες σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ απευθύνονται σε δύο από τις πέντε αισθήσεις μας, την όραση και την ακοή. Η όσφρηση, η αίσθηση μας που επηρεάζει σημαντικά τη διάθεση και τα συναισθήματά μας, ηταν μεχρι πρόσφατα αναξιοποίητη.
Τα τευταία χρόνια, το αρωματικό μάρκετινγκ εξελίσσεται σε ένα νέο εργαλείο πωλήσεων, καθώς οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν το ρόλο του αρώματος στην προσπάθειά τους να συνδεθούν στενότεραμε τους πελάτες τους και να διαφοροποιήσουν τα προϊοντα και την εικόνα τους.
Η όσφρηση είναι η αρχέγονη και ενστικτώδης αίσθηση μας. Έρευνες δείχνουν ότι βραχυπρόθεσμα θυμόμαστε το 35% αυτών που μυρίζουμε, αλλά μόνο το 5% αυτών που βλέπουμε, το 2% αυτών που ακούμε και το 1% αυτών που αγγίζουμε.
Τα αρώματα διεγείρουν τις αναμνήσεις. Οι αναμνήσεις επηρεάζουν τα συναισθήματα. Τα συναισθήματα προσδιορίζουν τη διάθεση και η διάθεση επηρεάζει την αντίδραση. Βάσει μελετών, οι πελατες τείνουν να παραμένουν περισσότερο χρόνο σε εναν αρωματισμένο χώρο και έχουν βελτιωμένη αγοραστική διάθεση.
Τα αρώματα χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλους τους τομείς σαν ένα ισχυρό εργαλείο ανάδειξης και διαφοροποίησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Ξενοδοχεία, καταστήματα, τράπεζες, αυτοκίνητα, αεροπορικές εταιρίες, είναι μερικοί από αυτούς.